Apple käyttöjärjestelmäkoulutukset


macOS Support Essentials 10.13

Teknisen tuen perusteet ylläpitäjille. macOS -tuen perusteet on kolmipäiväinen käytännönläheinen kurssi jonka tavoitteena on macOS:n toimintojen syvällinen tuntemus ja kyky tukitoimintaan ongelmatilanteissa. Valmentaa myös Apple ACSP -sertifikaattiin. Kurssi on englanninkielinen.

Seuraavat kurssit keväällä 2018:



 

Ilmoittautuminen viimeistään kaksi viikkoa ennen kurssin alkua. Kurssin toteutuminen vahvistetaan erikseen.

 

Apple sertifiointikokeet

Applen viralliset sertifiointikokeet. Koepäivinä järjestetään kaksi koetilaisuutta klo 9.00 ja 13.00. Ilmoittautumiset viikkoa ennen koepäivää. Hinta 300 € (alv 0%)

Apple Certified Support Professional (ACSP) 10.13 kokeet:


macOS Support Essentials -kurssin sisältöä:

Overview

macOS Support Essentials 10.13 is a three-day course that teaches the best ways to support macOS High Sierra users. The course includes lectures, demonstrations, group discussions, and hands-on exercises that provide real-world experience.

Who should attend

  • People who manage computer networks or computer labs that run macOS
  • People who support Mac users

Recommended knowledge

  • macOS familiarity
  • Basic computer navigation skills

What you’ll learn

  • How to use macOS High Sierra tools and resources to troubleshoot macOS High Sierra
  • macOS High Sierra features and functionality, including how to find more information
  • How to prepare for Apple Certified Support Professional (ACSP) 10.13 certification

Course outline

Installation and Configuration
Update, Upgrade, and Reinstall macOS High Sierra, Set Up and Configure macOS, Use the Command-Line Interface, Use macOS Recovery.
User Accounts
Manage User Accounts, Manage User Home Folders, Manage macOS Security, Manage Password Changes with Keychain Access.
File Systems and Storage
Manage User Accounts, Manage User Home Folders, Manage macOS Security, Manage Password Changes with Keychain Access.
File Systems and Storage
Manage User Accounts, Manage User Home Folders, Manage macOS Security, Manage Password Changes with Keychain Access.
Data Management
Use Hidden Items, Shortcuts, and File Archives, Manage System Resources, Use Metadata and Spotlight, Manage Time Machine.
Apps and Processes
Install Apps, Manage Documents, Manage and Troubleshoot Apps.
Network Configuration
Manage Basic Network Settings, Manage Advanced Network Settings, Troubleshoot Network Issues.
Network Services
Manage Network Services, Manage Host Sharing and the Personal Firewall.
System Management
Troubleshoot Peripherals, Manage Printers and Scanners, Troubleshoot Startup and System Issues.

Resources

The primary reference for this course is macOS Support Essentials 10.13: Supporting and Troubleshooting macOS High Sierra by Arek Dreyer and Adam Karneboge.

Lisätiedot:
timo.matikainen@peoplegroup.fi

Toteutamme myös ryhmä- ja yrityskohtaisesti suunniteltuja koulutuksia. Kysy lisää.

  Tietoja yrityksestä

People Group Academy auttaa asiakkaitaan julkaisemisen, monikanavaviestinnän ja markkinoinnin tuotannon tehostamisessa, hallinnassa sekä ongelmien ratkaisemisessa.

 

  Yhteystiedot
  People Group Academy

Fredrikinkatu 48 A, 10 krs.

00100 Helsinki

puh : 010 230 7300

 

    PGA Turku

Aurakatu 14 B,
3. krs
20100 Turku

 

    PGA Tampere

Kuninkaankatu 21,
5. krs
33210 Tampere